10 oktober 2011

Städning

När jag ska ge mig in i ett nytt projekt eller avsluta ett brukar jag städa. Det är inte så att jag tänker att jag ska städa, det bara blir. Antigen som en uppladdning eller urladdning. Det här brukar alltid hända efter varje semester. Städningen blir själva övergången från ledighet till projektet jobbet. I år blev det inte så. Jag bara flöt in i teckningarna och var själv lite förvånad.  Men förra veckan slog det till och plötsligt stod jag där med dammsugaren igen. En sån där städning brukar också innehålla någon sorts ommöblering. Denna gång åkte lite blandade kort och foton ner från en vägg för att ge plats åt mina keramikexperimet.

























Då kan man ju undra vad jag laddar för. Jo, jag börjar rikta min blick mot Britta Olofssons bokmanus. Jag har illustrerat två böcker som hon har skrivit: ”Modiga prinsessor och ömsinta killar” och ”Meningsfull samling”. Nu har jag städat mig fram till den tredje. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar