28 oktober 2011

Från en kreativ konferens


Igår var jag inbjuden att prata på Cinergy – en inspirationskonferens i Västernorrland. Min konstnärskollega Eva-Leena Skarin och jag berättade om när vi jobbade som konstnärer i Kriminalvården under ett halvår i projektet SKISS.
Inbjudan till konferens

Vår presentation var tänkt att vara ett gott exempel bland andra för att inspirera till nya vägar och idéer. Det var en konferens där man försökte gå bortanför det traditionella och låta alla vara aktiva och deltagande under hela dagen. Vi fick skriva tankar på bordsduken, prata med så många som möjligt och runtom fanns tänkvärda texter att läsa.


Vår presentation gick bra och jag är glad att jag inte sa det som är bildtexten till denna teckning. Det hade varit helt fel.


















"Ska vi börja då så att vi får gå hem någon gång"




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar