19 november 2012

Piffa en powerpoint


Jag tycker det väldigt tråkigt med powerpoint-presentationer som innehåller bara text, är dessutom texten densamma som det föreläsaren säger är det ännu värre. Därför brukar jag oftast rita teckningar till mina presentationer. Jag gillar att rita bilder som förstärker det jag vill säga och jag vill ge konkreta bilder av abstrakta begrepp och företeelser.
Bilderna ritar jag rätt in i datorn med en ritplatta och det går snabbt att både rita och färglägga. Dessa bilder får lite annan karaktär, känns lite mera som serietidning tycker jag. De kan vara slarvigt ritade men ser snygga ut ändå för det blir så rent med den svarta linjen och skärmens upplysta färger.
Här är några bilder jag gjort till en presentation om "skapande arbete i förskolan". Det handlar om nätverk för skapande arbete, utbildning i material och teknik, att samla idéer och längst ner en barngrupp.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar