27 april 2012

Matematikboken är klar


Matematikboken för förskolan är klar och ute på marknaden. Britta Olofsson är författare och det är den tredje boken vi gjort tillsammans. Boken ges ut på Lärarförbundets förlag. Här ser ni färdiga böcker och några helsidesillustrationer. 
Boken är för pedagoger i förskolan så jag har ritat mycket barn och situationer där barn och vuxna gör saker tillsammans. Det där gjorde mig riktigt sugen på att rita bara för barn, en barnbok helt enkelt. Bara en gång har jag ritat för barn. Det var illustrationer till en sångbok med kattsånger. Jag gjorde svartvita tuschteckningar och bara omslaget fick vara i färg. Det försvann sedan på tryckeriet så det har jag aldrig sett sedan dess.






1 kommentar:

  1. Härligt! Det är klart du ska göra en barnbok - för barn!

    SvaraRadera