8 mars 2012

Städning

De sista dagarna har jag mest jobbat med att ”ta död” på bilder som det inte blivit något av. Det känns skönt och uppfriskande, som att städa och göra sig av med gamla grejer.
Men väldigt sällan brukar jag göra mig av med en bild "på riktigt". Jag målar mest över och gör om, vrider och vänder och prövar vilken sida som ska vara bak och fram och upp och ner. Nu har en gröngrön lekplats blivit genomskinligt gråsvart. Uppradade djur har försvunnit bakom en vit dimma, med bara ett uppstickande giraffhuvud kvar. Männen med fiskeutrusning försvann ner i vattnet och havet fick bli himmel. Fast när några figurer försvinner i en bild kan de plötsligt dyka upp någon annanstans. Här har en av de fiskande männen tagit plats i en annan bild vid ett annat vattendrag. Jag tror han har det bättre där. Återstår att se vilka vänner han ska få.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar