10 november 2011

Lockbete

Så här fin var himlen från min ateljé häromdagen















Tjusiga färger. Kanske är det därifrån inspirationen kommer till alla färggranna himlar i mina bilder. Men ibland tycker jag det kan bli för mycket vackra färger och det blir så sockersött och snällt. Särskilt den rosa färgen kan jag bli mätt på. Det finns faktiskt dagar när jag bestämmer att jag inte får använda rosa. Men starka färger lockar ögat. Och det är bra. Det blir ett lockbete för att få blicken att stanna lite längre. Sedan när blicken vilar bekvämt i färgen kan det få bitas till i både bild och text.


Gratis kaffe



Det man inte ser, finns inte

3 kommentarer:

  1. elisa@linuxboden.se10 november 2011 kl. 14:15

    Dina bilder är helt outstanding!!!

    SvaraRadera
  2. Fast jag tycker ju inte att dina himlar är sockersöta och snälla... Snarare lite olycksbådande! Vilket förhöjer bildupplevelsen!

    SvaraRadera
  3. jag läste "nu vänder det" häromdan och låg och skrattade för mig själv massor. så himla fint och bra!

    SvaraRadera